Sok felhasználó akkor követi el a honlapkészítés egyik klasszikus bakiját, amikor arra gondol, hogy a Kapcsolat(felvétel) oldal szerkesztése pofonegyszerű és egyáltalán nem tulajdonítanak neki jelentőséget. Az igazságtól mi sem állhatna távolabb: a fent említett oldal minden kétséget kizáróan az egyik leglényegesebb a Kezdőoldallal (Landing page) egyetemben. A weboldal tulajdonosok megpróbálják annyival megoldani, hogy feltüntetik a kapcsolati adatokat és egy űrlapot. Ez merőben téves hozzáállás! Olyan Kapcsolat oldalt kell megtervezni és kivitelezni, ami eltér a közönséges átlagtól. Ez jelenti majd ügyfeleid számára a hozzád vezető út legkézenfekvőbb lehetőségét!

                       

Vágjunk a közepébe! Léteznek-e hasznos Dr. Oetker tanácsok a kapcsolati oldal kifőzésére? Nem arra szeretnék kilyukadni, hogy dobj ki mindent, amit eddig a Kapcsolat oldaladra helyeztél. Hagyd meg az alapokat, azaz a címed, telefonszámod és email címed, valamint importálj egy Kapcsolati űrlap widgetet (az utóbbi időben trendivé vált eme widget használata). Azonban, itt még ne állj le. Egy adag személyes ízesítőt sem árt felhasználni. Szabd oldalad igényeidnek és ízlésednek megfelelően, annak érdekében, hogy megkülönböztesd a többi, unalmas Kapcsolat oldalak ezreitől.

Ha egy pillantást vetsz a profi designerek által tervezett Kapcsolatfelvétel oldalakra, rájössz miért is annyira formabontóak ezek. Számodra ez inspirációval kell szolgáljon. Csupán némi kreativitást igényel a folyamat, aminek a magját magadban kell megtalálnod. Az ördög a részletekben lakozik és ha ezekre kellő hangsúlyt fektetsz, türelemmel, fantáziával és kísérletező kedvvel egyedi eredményeket érhetsz el.

Mi a helyzet a szövegekkel? A Kapcsolat oldalakon az esetek többségében kevés szöveget szerkesztenek, a kapcsolati adatokon kívül, természetesen. Kivételt képeznek az olyan rövidebb mondatok, amelyekkel felkéred honlapod látogatóit, hogy egy bizonyos műveletet hajtsanak végre. Példának okáért: Lépj velünk kapcsolatba az alábbi módon. És nagyjából ez rendben is lenne, ám ha el akarunk térni a szokásos szürke oldal mintáktól és egyhangú mini-mondatoktól valami egészen újjal kell előrukkolnunk. Lássunk néhány tippet:

  • Az egyik hatásos módja ennek, ha mellőzzük a bevált standard szövegeket, és olyan személyesebb hangvételű közölnivalóval töltjük fel az oldalt, ami bizalmat ébreszt a látogatóban. Mire is gondolok pontosan? Egy random főcím helyett (mellőzzük a „Lépj velünk kapcsolatba”-t) írhatnánk azt is, hogy „Itt köszönhetsz nekünk!” vagy „Szeretnél beszélgetni velünk? Itt megteheted!” Az alábbi táblázat további példákkal szolgáltat:

                        

Mindezt fokozni lehet színes és egyedi betűkkel, ezáltal a kapcsolati adatok sokkal tetszetősebb alakot öltenek és megragadnak látogatóid fantáziájában. Ahelyett, hogy csak a száraz tényeket 'raknád ki', próbálj interaktív üzemmódba kapcsolni. Következzen néhány tipp erre:

- Szeretnél beszélni velünk? Íme a módja ….

- Közölnivalód akadt? Csupa fül vagyunk …

- Tessék csak bátran, vedd fel a kagylót és tárcsázd ezt a számot, garantáltan nem harapunk

Bármit használhatsz, persze a józan ízlés határain belül, ami eszedbe jut, és arra hivatott, hogy megkülönböztesse a Te Kapcsolatfelvétel oldalad a többitől. Egy csipet humor és eredetiség elegendő ahhoz, hogy feldobd látogatóid számára a magas-labdát, és csak rajtuk múlik, ha lecsapják-e.

Azonban akad még pár hasznos trükk a tarsolyunkban, amit szeretnénk veled megosztani.

  • Az egyik lehetne egy olyan kép közzététele, ami humoros oldaláról közelíti meg a kapcsolatfelvétel procedúráját. Ezáltal egyedivé varázsolod a Kapcsolat oldalad, a látogató felkapja a fejét és már nem fog görcsösen azon gondolkodni, hogy kapcsolatba lépjen-e veled, hanem egyből kagyló után nyúl. Láss néhány konkrét példát: képek, vagy illusztrációk régi telefonokkal (analóg telefonok az őskorból), üzenettel a palackban, postagalambokkal vagy levelezőlapokkal. Természetesen nemcsak retró stílusban nyomhatod, hanem futurista dolgokkal is próbálkozhatsz.

                    

  • Használj másik lap elrendezést, mondjuk olyat, amelyiknek van oldalsávja (sidebar), ahova extra információkat közölhetnél, mondjuk magadról. Esetleg saját fényképet, vagy a szöveg mellé helyezhetnél egy fotót az ügyfélszolgálatod díszes tagjairól. A valóság ettől kézzelfoghatóbbá válik. A látogatók szeretik a leírtakat arcokkal asszociálni, az elmondottakat kötni egy valós személyhez. Ettől a vállalkozásod még inkább emberközpontúbbá válik majd számukra és megnő az esélye annak, hogy kapcsolatba lépnek veled.

                    

  • Ajánlóleveleket is mellékelhetsz a Kapcsolat oldalad egyik oldalsávjába. Kakukktojásnak tűnhet első ránézésre, de hidd el nekem, egy jó ajánlólevél, vagy hozzászólás nagyban befolyásolhatja az ügyfél döntését.
  • Használd a navigációs vezérlőt egy oldalsávban, annak érdekében, hogy egy plusz menüt hozhass létre. Ezáltal a kapcsolatfelvétel opciókat is új köntösben tálalod.

A fentiekben azt tárgyaltuk, hogyan vegyük rá ügyfeleinket arra, hogy megtegyék azt a bizonyos általunk hőn áhított lépést. A Kapcsolat oldal kiszínezése és interaktívvá tétele reményeink szerint ezt a célt lesz hivatott szolgálni.

Design