A szórólapok és brosúrák ideje lejárt. Habár ez nem teljesen igaz, be kell vallanunk, hogy napjainkban elengedhetetlen az online jelenlét egy vállalkozás számára. Tegyünk tehát egy gyors utazást, érintve a közösségi média marketing kilóméterköveit. Öveket bekapcsolni, irány a világháló!

- Légy online, légy jelen mindenhol!

Az első lépés természetesen az, hogy elkészíted vállalkozásod profilját a legnépszerűbb közösségi oldalakon, mint például Facebook, Twitter, YouTube, Google+, LinkedIn vagy Instagram. Így már el is indultál a népszerűség útján.

                         

- Tervezz!

Minden sikeres stratégia mögött egy jól kidolgozott terv áll, ezzel kell hát kezdened. Üljetek össze kollégáiddal és indítsatok egy ötletbörzét, így megoszthatjátok egymással gondolataitokat, elképzeléseiteket a marketingstratégiát illetően. Nem csak azért hasznos ez, mert mindannyian jól ismeritek az eladni kívánt terméket vagy szolgáltatást, hanem azért is, mert minden csapattagnak más élményei és tapasztalatai vannak a közösségi hálóval kapcsolatban. Így a közös megbeszélés során sok jó ötlet születhet majd.

-Készülj fel - mérd fel a konkurenciát

Érdemes megtekintened a konkurens vállalkozások oldalait, hogy lásd, kikkel állsz szemben. Kutass egy kicsit és mérd fel, hogy milyen közönséget célzol meg és ennek megfelelően alkosd meg profilodat. Olyasmit közölj oldaladon, ami biztosan felkelti érdeklődésüket és szívesen kattintanak majd a Tetszik és a Megosztás gombokra. Ne becsüld alá a konkurenciát és tanulj a hibáiból.

- Kapcsolj rá!

A legnagyobb feladatot az jelenti, hogy a közösségi médiában a sikerhez folyamatos aktív jelenlét szükséges. Tisztában kell lenned azzal, hogy melyik közösségi oldal milyen lehetőségeket kínál számodra. Ha például tömör, hírszerű üzeneteket szeretnél publikálni, a Twitter lesz számodra a megfelelő csatorna. Ha azonban rövidebb cikkeket szeretnél megosztani követőiddel, a Facebook és a Google+ sokkal jobb választás. LinkedIn profilodon szigorúan csak üzleti jellegű információkat javasolt megjeleníteni. Számos lehetőség kínálkozik arra, hogy megmutasd vállalkozásodat, neked csak azt kell eldöntened, hogy melyik a legmegfelelőbb csatorna számodra.

Ne feledd, látogatóidban szimpátiát és bizalmat kelt, ha azt látják, hogy oldaladat rendszeresen frissíted és kommunikálsz ügyfeleiddel. Légy következetes és kitartó, amikor a megosztásokról, bejegyzésekről és tweetekről van szó. Ossz meg jópofa történeteket cégedről, szólítsd meg közönségedet. Tölts fel képeket termékeidről, szolgáltatásaidról, ossz meg minden nap valamilyen gondolatot, üzenetet, amely felkelti a látogatód érdeklődését.

- Szerezz ügyfeleket!

A legfőbb célod az, hogy reklámozd vállalkozásodat és minél több ügyfelet szerezz. Éppen ezért valami egyedit és különlegeset kell kitalálnod, hogy potenciális vásárlóid felfigyeljenek rád. Hogy ezt hogyan teheted? Nos, ajánlj nekik valamit, s ha ez elnyerte tetszésüket, biztosan visszatérnek majd hozzád. Közösségi oldalaidon értesítheted őket különleges ajánlataidról, nyereményjátékot szervezhetsz és videót is készíthetsz cégedről.

Vegyünk például egy pékség közösségi oldalát. A tulajdonos a következőket teheti:

  • különleges ajánlatot kínál: "Szeretné megkóstolni ízletes krémesünket? Minden tizedik lájkoló hat darab süteményt nyer!"
  • nyereményjátékot hirdet: "Nyerje meg ajándékcsomagunkat! Ossza meg velünk kedvenc receptjét pékségünk oldalán. A követők által legjobbnak tartott recept beküldője megnyerheti a legfinomabb termékeinkből összeállított csomagot."

Az ünnepek és különleges alkalmak szintén kiváló lehetőséget biztosítanak a hasonló marketingfogások alkalmazására.

Figyelem!

Még nem fejeztük be, mivel még mindig van egy akadály az utunkban. Mindannyian tudjuk, hogy az ügyfélnek igaza van, a közösségi média pedig lehetőséget is ad neki arra, hogy hallassa a hangját. Azonnali válaszra vár, ezért nem csak honlapodnak, hanem közösségi oldaladnak is kiváló ügyfélszolgálattal kell rendelkeznie. Kísérd figyelemmel a beérkező hozzászólásokat, üzeneteket, és ha valakinek kérdése van vállalkozásoddal kapcsolatban, igyekezz a lehető leggyorsabban válaszolni. Köszönd meg látogatóidnak a hozzászólásokat és reagálj megjegyzéseikre. A negatív kritikát se hagyd figyelmen kívül. Ha udvariasan válaszolsz ezekre, jó benyomást keltesz majd. Ha több közösségi oldalon is jelen van vállalkozásod, de nincs időd naprakészen tartani őket, javasolt valakit alkalmazni erre a feladatra.

Elérkeztünk úticélunkhoz! A legfontosabb ismeretek már a kezedben vannak, itt az ideje, hogy élj a közösségi média által kínált lehetőségekkel és száguldj a siker felé.

Marketing